Velkommen!

Tusind tak fordi du har valgt at deltage i Kantar Gallup Mobil Panel, hvor du er med til at give en indsigt i danskernes adfærd på smartphone og computer. På denne side finder du svar på en masse spørgsmål vedrørende projektet som helhed, problemer med app'en og hvad du får ud af din deltagelse. Derudover kan du også finde installations - og af-installations guides, hvis du får behov for disse. Hvis du har andre spørgsmål er du velkommen til at skrive til os på mppbg@tns-Gallup.dk eller ringe til vores hotline på 39154368 alle hverdage mellem 8 og 16
  • Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

    Ofte stillede spørgsmål (FAQ)

    Introduktion af undersøgelsen

     

    o Hvorfor?

    Vi gennemfører undersøgelsen af Danskernes mobil ad færd for at kunne give et indblik i hvor meget danskerne benytter internettet. Kantar Gallup vil benytte panelet til at afdække adfærden via mobiltelefoner og computere, dermed har du mulighed for direkte at bidrage til en større indsigt i danskernes adfærd på internettet og brugen af apps.

     

    o Hvad indsamler vi og hvad indsamler vi ikke?

    AnalyzeMe app’en og VPN sender informationer til Kantar Gallup om din internettet adfærd på din mobil eller pc. Informationerne behandles og udgives som en samlet information om danskernes internetforbrug i Danmark, dine oplysninger vil derfor indgå anonymt. AnalyzeMe app’en og VPN kan ikke samle informationer omkring personfølsomme oplysninger såsom login, cpr nummer, kortoplysninger og diverse koder.

     

    binary trading turkeyikili opsiyon demo hesap

    o Honorering

    Som tak for hjælpen modtager du et gavekort til gavekortet.dk for hver enhed du installerer app’en på. Samtidig deltager du hver måned, hvor Kantar Gallup modtager data fra dine enheder, i lodtrækningen om gavekort til et samlet værdi af kr. 20.000 pr måned. Du betragtes som aktiv når vi har modtaget data fra din telefon i 7 dage. 

     

    Hvorfor får jeg en rykker?


    o Du har sagt ja til at deltage men du er endnu ikke blevet medlem

    Hvis vi din mobil og/eller computer ikke er tilmeldt panelet, 3 dage efter du har sagt ja til at deltage, vil du blive ringet op og spurgt om vi skal hjælpe dig med installationen


    o Du har installeret og er blevet medlem af panelet

    Hvis vi ikke har modtaget data fra dig i 7 dage bliver du ringet op for at høre om du har oplevet problemer med app’en som vi kan hjælpe dig med


    Der kan være forskellige årsager til at vi ikke får data fra dig


    Hvis du har app’en installeret og ikke har skiftet telefon eller computer


    1. På din telefon starter du app’en ved at finde den blandt dine installerede apps og trykker på ikonet. App’en vil vise et grønt flueben, hvis alt er fint.

    2. På din computer klikker du på:

    a. Start

    b. Alle apps/Alle programmer

    c. AnalyzeMe og starter programmet

    d. Hvis alt er fint, ser du et grønt flueben.


    Hvis der ikke vises et grønt flueben er du velkommen til at kontakte Hvis du er kommet til slette appen eller har fået ny telefon, tablet eller computer.


    1. Hvis du ikke har app’en, skal den geninstalleres. Skriv til mppbg@tns-Gallup.dk for at modtage et nyt link

    2. Hvis du lige har skiftet til en ny telefon eller computer, vil du blive ringet op da vi ikke længere modtager data fra den gamle telefon eller computer.


    Tjek at din telefon, tablet eller computer har adgang til internettet.

    1. Telefon: Tjek om du har fået slået adgang til internettet på din telefon fra. Hvis der ikke er symbolet for Wi-Fi eller der står 3G eller 4G øverst på skærmen kunne det tyde på at adgangen til internettet er slået fra. På de fleste telefoner kan du tjekke det ved at se under indstillinger, og derefter se under ”Wi-Fi” eller ”Mobil”

    2. Computer: Tjek om du har fået slået internettet på din computer fra. Ofte kan man tjekke om der er internet forbindelse ved at kigge i nederste højre hjørne af sin skærm. Tjek evt. indstillingerne under kontrolpanelet.


    Hvis intet af ovenstående virker

    Prøv at genstarte din mobil eller computer. Husk at aktivere AnalyzeMe app’en på mobil efter en genstart.


    Support muligheder

    Har du spørgsmål til panelet eller oplever du problemer som ikke er beskrevet på denne hjemmeside, kan du kontakte os på mppbg@tns-Gallup.dk. Vi sidder klar til at besvare dine henvendelser alle hverdage mellem 8 og 16.


    App’en i brug


    o Hvordan ser jeg at den virker?

    På pc kan du se at programmet kører, hvis du åbner programmet og der er et grønt flueben. På mobil skal app’en være aktiveret for at der er et grønt flueben. Tjek også gerne at der står VPN med små bogstaver øverst på din skærm, hvis ikke VPN er aktiv, kan AnalyzeMe app’en ikke sende data til os.


    o Batteriforbrug

    Enkelte brugere har oplevet at mobilen bruger lidt mere strøm end den plejer. Det gør den fordi programmet og VPN skal være aktiv i baggrunden. Det burde ikke være et meget højere strømforbrug der vil være til gene.


    o Én eller flere af mine app’s virker ikke – hvad gør jeg?

    Hvis du oplever at du har en app, der ikke virker og du har mistanke om at det skyldes AnalyzeMe app’en eller den aktive VPN, så kan du prøve at lukke AnalyzeMe og evt. VPN for at se om din app så virker. Vi vil vi rigtig gerne høre fra dig hvis du løber ind i sådan en problemstilling. Du må gerne skrive til mppbg@tns-Gallup.dk og beskrive hvordan du oplever problemet og hvordan du evt. fik det løst. Vi er i løbende dialog med Realitymine der står bag AnalyzeMe app’en, og ved fælles indsats kan vi afhjælpe de udfordringer der er, så de ikke vil opstå fremover.


    o Nyt device

    Hvis du har fået ny mobil eller computer, så skal du blot installere AnalyzeMe igen på det nye device og samtidig fortælle os hvilken type device du er skiftet til (Mobil = Android/iOS, Computer = MAC/Windows). Har du brug for at modtage linket igen må du gerne kontakte os på mppbg@tns-Gallup.dk.


    Afmelding og af-installation

    Ønsker du ikke længere at have AnalyzeMe app’en installeret på min mobil, og/eller computer så afmelder du dig ved at skrive til mppbg@tns-Gallup.dk. Du vil efterfølgende få tilsendt af-installationsguiden på din mail, du kan også finde af-installationsguidesne på denne side.

  • Privacy Policy

    Fortrolighedsprincipper - AnalyzeMe Application

     

    • AnalyzeMe Application (“App”) stilles til rådighed af RealityMine Limited. Vi tager beskyttelsen af dine oplysninger meget seriøst. Her er en opsummering af hovedprincipperne i vores tilgang til fortrolighedsbeskyttelse.
    • App’en indsamler og videresender dine oplysninger til os om dig og dit mobilbrug inklusiv din geografiske position ud fra hvor din mobil befinder sig på det pågældende tidspunkt. Dette gør det muligt for os at se, hvilke steder du besøger og finde ud af, hvilke aktiviteter, firmaer og steder, der interesserer dig.
    • RealityMine følger The Wireless Association’s Best Practices og Guidelines for Location-Based Services (se mere på www.ctia.org)
    • Når du første gang uploader App’en vil du blive bedt om give tilladelse til at disse oplysninger om din geografiske position, må indsamles. Hvis du ikke ønsker at give denne tilladelse, skal du afbryde installationsprocessen og fjerne App’en fra din mobile enhed (mobiltelefon eller tablet).
    • Vi indsamler og opbevarer oplysninger på vegne af vores kunder i overensstemmelse med deres instruktioner og krav. I nogle tilfælde vil disse kunder være juridisk ansvarlige for at sikre dine data, enten egenhændigt eller i samarbejde med os.
    • Vi kan opbevare oplysninger om dig i flere lande i verden.
    • Vi vil ikke videregive dine oplysninger til nogen anden tredjemand, udover under de her i Fortrolighedspolitik beskrevne.
    • Vi anvender cookies på vores hjemmeside for at kunne yde en bedre service til dig og for at kunne måle og analysere hvordan vores hjemmeside bliver brugt.
    • Vi kan undertiden opdatere vores Fortrolighedspolitik for at efterkomme justeringer i vores forretningsskik og/eller den gældende lovgivning og bekendtgørelser. Du bedes derfor selv tjekke for opdateringer.
    • Hvis du har nogen spørgsmål eller kommentarer i forbindelse med vores fortrolighedspraksis, kan du e-maile os på support@realitymine.com.




     

    RealityMine Fortrolighedspolitik


    Gælder fra 20 juli 2011

    Introduktion

    Denne Fortrolighedspolitikbeskriver, hvordan dine oplysninger behandles af RealityMine Limited (eller RealityMine) som er registreret på adressen: Warren Bruce Court, Warren Bruce Road, Manchester, M17 1LB, UK og med firmanummer 07920936 (heri kaldet ”RealityMine”, ”os”, ”vi” eller ”vores”).. Den gælder oplysninger, som du giver os eller som vi indsamler på følgende måder:

    • når du besøger vores hjemmeside(r);
    • når du har downloadet eller installeret en af vore apps til din mobiltelefon eller tablet (“mobile enhed”);
    • når du besvarer en af vores undersøgelser eller spørgeskemaer på nettet eller via email eller
    • når du bruger et af vores produkter eller services
    • (sammen, vores “Services”),

    Vi kan også modtage oplysninger om dig fra de virksomheder eller organisationer, som vi yder services til (vores “Kunder”) så de kan få en bedre forståelse af forbrugeradfærd, eller virksomheder eller organisationer, som vi samarbejder med for at udvikle, distribuere eller markedsføre specifikke produkter eller services (vores “Samarbejdspartnere”).

    Vores rolle og vores Kunders rolle

    I visse situationer kan vi blive bedt af vores kunder om at indsamle eller behandle oplysninger om dig. I disse tilfælde, vil vi handle i henhold til de instruktioner og krav, der stilles fra vores kunde og vi er pålagt at overholde deres anvisninger af, hvordan de ønsker at vi skal anvende dine oplysninger i alle henseender i henhold til gældende lovgivning og underlagt alle forsikringer de måtte have givet dig i forhold til fortrolighed.

    I de tilfælde, er det disse Kunder der er ansvarlige for at sikre, at dine oplysninger opbevares sikkert og behandlet i overensstemmelse med dine lovmæssige rettigheder og i henhold til de betingelser, du har givet samtykke til over for dem, også selvom dine oplysninger er i vores varetægt. Formålet med denne Fortrolighedspolitik er at oplyse dig om, hvordan vi anvender, opbevarer, beskytter og videregiver dine oplysninger når de er i vores varetægt.

    Hvis du anvender en af vores applikationer, er det også vigtigt at du læser, de relevante Generelle betingelser, der ligger i den pågældende App. her finder du de juridiske betingelser under hvilke App’en stilles til din rådighed herunder vores og dine rettigheder, forpligtelser samt vores og dit ansvar.

    Hvilke oplysninger indsamler vi og hvad bruger vi dem til?

    Vi indsamler og behandler en række oplysninger om dig (samlet kaldet “Oplysninger”):

    1.

    Biografiske Oplysninger så som dit navn, telefonnummer, din emailadresse, fødselsdato eller køn, om du giver direkte til os, vores Kunde eller Samarbejdspartner. Vi bruger disse oplysninger til at oprette og vedligeholde en profil på dig så vi kan holde rede på de øvrige oplysninger vi får fra dig (så som Oplysninger fra Skemabesvarelser eller Oplysninger om Brug af Mobil), og så vi kan kontakte dig en gang imellem i forbindelse med installering, fjernelse eller tildeling af et af vores produkter eller Apps. Du kan deaktivere in-app push notifications i indstillingerne på din Mobile enhed.

    OBS: Personfølsomme oplysninger såsom navn, adresse, fødselsdato, CPR-nummer, kontooplysninger, logins, mm bliver krypteret og fjernet fra data som det første i vores rensnings proces.

    Det betyder at disse informationer er fjernet inden bearbejdningen af data starter, og personfølsomme data vil derfor aldrig blive benyttet eller rapporteret.

    2.

    Oplysninger fra Skemabesvarelser som henviser til svar du afgiver i undersøgelser og spørgeskemaer, som vi sender dig en gang imellem. Fordi vi foretager undersøgelser for en række Kunder og Samarbejdspartnere, som er interesseret i en række emner, kan Oplysninger fra Skemabesvarelser inkludere en bred vifte af person relaterbare oplysninger, som du kan vælge at afgive. Oplysningerne fra Skemabesvarelser anvendes af os, vore Kunder og vore Samarbejdspartnere til analyser af dine svar så vi kan se, had du foretrækker når det drejer sig om produkter og serviceydelser.

    3.

    Oplysninger om Hjemmesider Vi indsamler automatisk oplysninger på vores hjemmesider vha. ”cookies”, som er små datafiler, der gemmes på din computer. Vi anvender cookies for at kunne analysere hvordan du bruger vores hjemmeside for at gøre den nemmere at bruge og navigere på samt give dig en bedre oplevelse når du bruger den. Du kan sætte din computer til at afvise cookies ved at følge vejledningen i din browsers Hjælpfil.

    4.

    Oplysninger om Brug af Mobil, som refererer til oplysninger om, hvordan du bruger din mobile enhed, som vi er i stand til at indsamle, hvis du har downloadet og installeret en af vore Apps på din Mobile enhed. Du skal være opmærksom på, at disse oplysninger indsamles og videresendes til os ”i baggrunden”, så det er ikke noget der kræver at du skal foretage dig noget aktivt. Det her kalder vi ”passiv tracking”. Det kan være oplysninger som:

    • Oplysninger om tidspunktet og længden af de opkald du foretager og modtager på din mobile enhed. Vi optager ikke indholdet af dine opkald og indsamler heller ikke oplysninger om indholdet på nogen måde.
    • Oplysninger om hvornår du sender eller modtager SMS eller MMS’er. Vi indsamler ikke oplysninger om indholdet af dine SMS eller MMS’er.
    • Oplysninger om de emails du sender på din mobile enhed - tidspunkterne de
    • Din position (se nedenfor)
    • Oplysninger om dine netsurfing-vaner – hvor meget tid du bruger på at surfe på internettet på din Mobile enhed, hvilke hjemmesider du besøger og hvilke søgninger du foretager.
    • Om du ringer, emailer eller sms’er til folk, der allerede står som dine ”Kontakter” i din Mobile enhed. Vores system ”krypterer” disse personers numre og emailadresser så vi ikke kan identificere hvilke specifikke telefonnumre eller emailadresser du ringer, sms’er eller emailer til.
    • Oplysninger om den type Mobil enhed du har, hvornår og hvor længe du oplader den, dens batteristatus, om den er tændt eller slukket, på stand-by eller i ”Airplane mode”.
    • Oplysninger om hvilke mobile netværk du anvender, hvilke wi-fi netværk du er tilsluttet og på hvilke tidspunkter.
    • Oplysninger om den mængde data du har downloadet til din mobile enhed, hvornår du har downloadet disse data og hvilken metode du anvendte (wi-fi eller mobilt netværk).
    • Oplysninger om dit brug af andre apps på din mobiltelefon herunder hvilke apps du bruger, hvornår du har downloadet det, hvor ofte du bruger dem og hvor længe
    • Oplysninger som vi kan regne os frem til på basis af ovenstående, f. eks. hvilke apps du anvendte før du søgte efter en bestemt type oplysninger vha. din mobile enheds internet browser, eller hvor ofte du ringer, emailer eller sms’er til en bestemt kontaktperson, eller på hvilken geografisk position det er mest sandsynligt, at du vil oplade din enhed, foretage et telefonopkald eller downloade en app.

    5.

    Oplysninger om geografisk position, dvs. data, der viser den geografiske position du og dine mobile enhed har i tilfælde af, at du har givet os samtykke til at indsamle sådanne oplysninger. Første gang du uploader en af vores Apps, vil du blive bedt om at give dit samtykke til at vi må registrerer din geografiske position. Hvis du samtykker vil vi indsamle og videregive disse oplysninger på en delvist løbende og passiv basis, og du behøver ikke foretage dig mere i denne henseende. Hvis du på et tidspunkt ønsker at slå denne passive tracking af din position fra, er du nødt til at afinstallere App’en ved at følge vejledningen i den relevante Generelle betingelser.

    6.

    Oplysninger du opgiver. I nogle tilfælde kan det være at vi vil bede dig sende os en video- eller lydoptagelse eller et billede til os. Dette indhold kan være personrelaterbart idet det f.eks. kan være et billede af dig, hvor du potentielt kan genkendes.

    7.

    Personfølsomme oplysninger. Selvom vi ikke aktivt opsøger personfølsomme oplysninger om dig (så som oplysninger i forhold til dit helbred, sin etnicitet, tro eller seksualitet), kan visse af de oplysninger vi indsamler om dig give os anledning til at regne os frem til personfølsomme oplysninger om dig. Hvis du f.eks. foretager en søgning på internettet om en bestemt sygdom eller lidelse.

    Vi bruger disse oplysninger til at yde dataanalyseservices til vores Kunder og Samarbejdspartnere, så de kan få indblik i de tendenser og præferencer, der er i din adfærd og blandt andre mennesker, der har en demografisk profil, der minder om din. På den måde kan vi samt vores Kunder og Samarbejdspartnere vurdere hvor populære enkelte varer og serviceydelser vil være blandt dig og folk som dig.

    Den vifte af oplysninger, som vores Kunder og Samarbejdspartnere kan indsamle om dig betyder at der kan opbygges en detaljeret profil. På den måde kan vi såvel som vore Kunder og Samarbejdspartnere se og forudse tendenser og præferencer i din adfærd, hvad du vil kunne lide og ikke lide samt hvilke typer produkter du måske ville kunne være interesseret i, og på basis af det give dig som kunde en mere spændende og personlig oplevelse, og så vi samt vores Kunder og Samarbejdspartnere kan anbefale relevante produkter og services til dig (medmindre du har fravalgt muligheden for det).

    Oplysninger om børn

    Ingen af vores apps, produkter eller services er rettet mod børn under 13 år og vi indsamler ikke med vores vidende oplysninger fra nogen under 13 år. Hvis vi bliver opmærksom på, at et barn på under 13 har givet os personrelaterbare oplysninger, vil vi slette disse oplysninger fra vores systemer. Hvis man er bekymret som forælder i denne henseende, er man velkommen til at kontakte os på support@realitymine.com

    Dit samtykke

    Når du downloader en af vores apps, eller giver os oplysninger i en undersøgelse eller et spørgeskema, vil du blive bedt om at vise, at du har læse og giver dit samtykke til denne Fortrolighedspolitik. Dit brug af vores hjemmeside(r) er også underlagt denne Fortrolighedspolitik. Når du giver dit samtykke, siger du ja til at de oplysninger, der er beskrevet i samme Fortrolighedspolitik må indsamles, anvendes og videregives af os, vore Kunder og Samarbejdspartnere samt eventuel i samme politik beskrevne tredjepart.

    Du vil kun blive bedt om at give it samtykke en gang og hvis du på et tidspunkt ønsker at skifte mening og ikke længere ønsker at vi skal behandle dine oplysninger, skal du kontakte os skriftligt på support@realitymine.com.

    Fra tid til anden vil det være nødvendigt at vi skal foretage ændringer i den måde vi behandler og opbevarer dine Oplysninger på, enten for at afspejle ændringer i love eller bekendtgørelser, den tekniske udvikling eller forandringer i den måde vi driver forretning på og i vores samarbejde med Kunder og Samarbejdspartnere. Når sådanne forandringer får indflydelse på den måde vi håndterer dine Oplysninger vil du enten blive kontaktet med besked om hvilke ændringer det drejer sig om og om, hvorvidt det har givet anledning til ændringer i nærværende Fortrolighedspolitik eller der vil blive lagt besked om det på vores hjemmeside(r). Hvis du, på baggrund af sådanne ændringer, ikke længere ønsker at vi skal bruge dine Oplysninger, skal du kontakte os skriftligt på support@realitymine.com

    Deling af oplysninger med tredjemand

    Vi videregiver ikke nogen Oplysninger om dig til tredjepart med henblik på markedsføring, reklame eller anden promovering med mindre du har givet os udtrykkeligt samtykke til at gøre det eller det på anden måde er beskrevet i nærværende Fortrolighedspolitik.

    Vi må dele Oplysninger om dig i forbindelse med formålene beskrevet i nærværende Fortrolighedspolitik med tredjepart under de nedenfor beskrevne omstændigheder:

    • Vores Kunder.I de fleste tilfælde indsamler, opbevarer og analyserer vi Oplysninger om dig i overensstemmelse med instruktion fra vores Kunder, som har en relation til dig (enten som kunde, deltager i en markedsundersøgelse foretaget af dem eller som en person på deres marketinglister). Derfor vil vores Kunde ofte modtage en kopi af dine Oplysninger så de kan foretage analyser, se tendenser og afgøre, hvilke typer produkter og services du - eller folk som dig - kunne være interesseret i. 

      Når dine Oplysninger er i deres varetægt vil de blive behandlet i overensstemmelse med deres Fortrolighedspolitik (som du kan bede dem om en kopi af) og være underlagt de betingelser der gælder i den eller de aftaler du har indgået med dem og det samtykke du har givet dem i den forbindelse. 

      Vores Kunde kan ønske at dine Oplysninger videregives til dem under en eller flere former. F.eks. kan oplysningerne være ”aggregeret” (dvs. kombineret med oplysninger om andre undersøgelsesdeltagere, så de enkelte oplysninger, der er relateret til dig ikke kan identificeres) og/eller ”anonymiseret” (dvs. at alle detaljer der ville kunne bruges til at identificere dig (så som dit navn og telefonnummer) er fjernet). Du skal dog være opmærksom på, at selv når dine Oplysninger er i anonymiseret form, vil du kunne blive identificeret ud fra dine Oplysninger hvis det er indlysende, at det drejer sig om dig (f.eks. fordi det viser, hvor du bor eller arbejder). Dette er særligt relevant, hvis vores Kunde allerede ligger inde med nogle oplysninger om dig, der kan kombineres med de Oplysninger vi giver dem. I nogle tilfælde kan vores Kunde bede os om at give dem ”rådata”, dvs. Oplysninger, der hverken er blevet aggregeret eller anonymiseret. I disse tilfælde vil de modtage en kopi af alle de Oplysninger vi har om dig og i samme form.
    • Vores Samarbejdspartnere. Vi arbejder sammen med andre virksomheder og organisationer om at udvikle nye teknologier, køre undersøgelsesprojekter og kampagner samt distribuere og sælge hinandens produkter og services. I forbindelse med dette samarbejde kan det forekomme at vi deler dine Oplysninger med disse Samarbejdspartnere for bedre at kunne opfylde disse formål samt de formål der er beskrevet i nærværende politik
    • Serviceydere. Vi anvender tredjepartaktører (virksomheder og individer) til at hjælpe os med at administrerer og styre vores computersystemer og til at administrere og analyse de data vi får ind (herunder dine Oplysninger). Disse tredjepartaktører inkluderer samtlige virksomheder som ejer og administrerer de servere og andet hardware, hvor Oplysninger er gemt, de virksomheder, som hjælper os med at udvikle og vedligeholde vores Services, samt de virksomheder, der yder analysemæssige services i forhold til de heri omtalte Oplysninger efter anmodning fra os eller vores Kunde. Disse tredjepartaktører kan have adgang til dine Oplysninger, men kun for at udføre disse opgaver på vegne af os eller kunden og de er forpligtet til ikke at videregive eller anvende dem til noget andet formål.
    • Overholdelse af Lovgivning og Retshåndhævelse. Vi har ret til at videregive dine Oplysninger hvis vi finder det nødvendigt for at overholde gældende lovkrav, bekendtgørelser eller retskrav, herunder videregivelse af dine oplysninger til en retsinstans.
    • Overdragelse af Virksomhed.  Vi har ret til at sælge, overføre eller på anden måde dele nogle eller alle vores aktiver, herunder dine Oplysninger, i forbindelse med en fusion, overtagelse, reorganisering eller salg af aktiver eller i tilfælde af konkurs. Vi vil give dig besked herom inden dine Oplysninger videregives til den nye enhed.

    Vi har også ret til at kompilere aggregerede og/eller anonymiserede rapporter og profiler vha. Oplysninger du har givet, som vi deler med tredjepart (herunder mulige kunder) eller som er offentligt tilgængelige generelt set. Vi træffer foranstaltninger for at sikre, at du ikke personligt kan identificeres ud fra sådanne rapporter og profiler.

    Sikkerhed

    Vi tager fortroligheden af dine Oplysninger meget seriøst og anvender en række metoder til at prøve at beskytte dem mod tab eller uautoriseret brug eller adgang når de er i vores varetægt eller under vores kontrol, herunder anvendelse af rimelige fysiske, tekniske og organisatoriske midler til at begrænse adgangen til dine Oplysninger. F. eks. bliver dine Oplysninger krypteret når de gemmes eller overføres af os vha. secure socket technology (SSL).

    Hvor det er påkrævet af lov, vil vi gøre dig opmærksom på, hvis der er sket tab eller uautoriseret adgang til dine Oplysninger og underlægge os de relevante regulerende myndigheders i eftersøgningen af sådanne hændelse i henhold til den gældende lovgivning.

    Internationale overførsler af oplysninger

    Vi er en global virksomhed med Samarbejdspartnere, Serviceydere og Kunder, der opererer i mange lande rundt omkring i verden. Ikke mindst er der nogle af vores Serviceydere, der anvender ‘cloud-based’ lagerløsninger, hvilket vil sige, at dine Oplysninger kan blive overført og opbevaret et sted uden for det land du bor i, hvor lovgivningen når det drejer sig om fortrolighed ikke nødvendigvis yder den samme beskyttelse som den gør i det land du bor i. Vores Kunder og Samarbejdspartnere kan også øve virksomhed sådanne steder og det kan derfor være nødvendigt at vi overfører dine Oplysninger til dem dér.

    Vi træffer foranstaltninger for at sikre at dine Oplysninger opbevares sikkert uafhængigt af, hvor de befinder sig i henhold til den gældende lovgivning. Med din accept af denne Fortrolighedspolitik efterfulgt af din indsendelse af sådanne Oplysninger godkender du at sådanne overførsler

    Hvor længe beholder vi dine oplysninger

    Der er generelt det princip at vi beholder dine personrelaterbare oplysninger (inklusive oplysninger om din geografiske position) så længe som der skal til for at vi kan opfylde det formål, som oplysningerne blev indsamlet til, som beskrevet i nærværende Fortrolighedspolitik. I de fleste tilfælde vil det dreje sig om en periode på 3 år fra det tidspunkt, hvor data blev indsamlet. Det kan dog være, at vi er underlagt instruktioner fra Kunden, som kræver at vi opbevarer dem længere eller sletter dem før, afhængig af deres krav. Vores Kunde har ret til at beholde dine Oplysninger længere i henhold til deres egen Fortrolighedspraksis.

    Du kan bede om, at vi sletter hvilke som helst af de Oplysninger vi har om dig på et hvilet som helst tidspunkt ved at sende os en email på support@realitymine.com.

    Vi gennemgår regelmæssigt de oplysninger vi har liggende for at sikre, at de fortsat er relevante for vores nuværende krav og vore Kunders.

    Vi opretholder en fortegnelse over anonymiseret geografisk position, demografiske oplysninger samt undersøgelsesdata i op til ti år efter at data er blevet indsamlet. Disse data bruges til at producere aggregerede og/eller anonymiserede rapporter, resultater og profiler og kan anvendes og videregivet af os med de i denne politik beskrevne formål samt for at vi kan promovere os som virksomhed. Du kan ikke identificeres ud fra disse anonymiserede data.

    Hvordan kan du få adgang til og rette i dine oplysninger

    Du har ret til at modtage en kopi af de oplysninger vi har om dig ved at e-maile til support@realitymine.com eller ved at skrive til os på den adresse, der står i starten af denne Fortrolighedspolitik, att. til ”the Privacy Officer”.

    Det er i alles interesse at sikre, at de Oplysninger vi har om dig er korrekte, så giv os besked hvis du mener, der er behov for ændringer og vi skal gøre vortes bedste for at opdatere det. På samme måde vil vi slette hvilke som helst personrelaterbare oplysninger vi har liggende om dig, hvis du beder os om det.

    Yderligere oplysninger

    Spørgsmål i forbindelse med denne Fortrolighedspolitik og brug af applikationene bedes rettet til support@realitymine.com eller ved at skrive til ”the Privacy Officer” på adressen, der er refereret til ovenfor